miercuri, 24 iunie 2009

..Am ramas in urma ..

Am ramas in urma si cu timpul . In afara de celelalte lucruri.Inca o cursa ca sa prind timpul.Si totusi..
Citeam azi anumite postari ale unei fete.15 ani,Iasi.Nimic neobisnuit.Ce m-a mirat la insemnarile ei [ si ale prietenelor ei , si nu numai.si la alte persoane de aceeasi varsta.] au fost anumite cuvinte ... " ai plecat.eu chiar te iubeam.ce ma fac acum fara momentele in care te sarutam,te tineam de mana,fumam amandoi pe balcon?[Nimic anormal.De fapt,toate bune si frumoase.] Ce voi face fara noptile in care te priveam dormind,cand adormeam si eu spre dimineata cu mana pe pieptul tau?"
Stop.Rewind.
Ce naiba ? E normal ca la 15 ani sa simti fiorii iubirii mult mai intens .. si totusi ...
Asta imi zice ca voi va petreceati noptile impreuna?Facand .. ce ? Discutand politica.E si asta o chestie.Fara sa par conservatoare , chiar e vremea unei vieti sexuale la 15 ani ? Chiar daca pe moment nu vei regreta,ai garantia mea ca la 18-19 ani vei vedea totul cu alti ochi.Believe me.
Si eu sunt romantica,toti suntem intr-o mai mare sau mai mica masura,dar nu simt nevoie sa afle toti.Afla doar cine are de aflat. ;) . E un pic deplasat [ zic eu ] sa o arzi melodramatic in legatura cu unele detalii ale vietii voastre cat de cat intime.Sigur,plimbarile,privirile si clipele impreuna merita impartasite,dar intr-o anumita masura.
Si mai era o discutie , pe plan national , legata de fetele de 13 ani si viata lor sexuala.Toate si-o incepeau la 13 ani. Si am vazut atatea insarcinate la tv.Nu prea cred ca stii la 13 ani de metodele de contraceptie,nu stii cand poti ramane insarcinata.Un copil cu copil.Si putine din cele care au facut pasul asta cred ca s-au documentat pe internet despre asta.E totusi o decizie care implica responsabilitate.Ma indoiesc ca la 13 ani ai un simt al responsabilitatii foarte dezvoltat.
Eu , la 13 ani ... ce faceam? In primul rand , citeam.Multe carti. In fiecare vineri aveam program.Dupa scoala -> in oras.Cu toate ca locuiam departe de biblioteca,nu ma impiedica sa merg singurica sa iau 2 3 carti.Pe care le citeam.Da,citeam eu Harry Potter,Nina,Micutul vampir..dar era un inceput.
Ieseam afara si ma plimbam.Ma bucuram de multe aspecte minore.Mergeam la meciuri de fotbal [ ale echipei coloniei :)) ] si sustineam anumite persoane. O prietena , colegi si altii.Nu intelegeam eu mare lucru,cum ar fi de ce se luau la bataie,de ce se injurau ca la usa cortului,de ce l-au batut toti pe Cezar care facea dansul-maimutei si si-a luat un gol [ de fapt,cred ca asta inteleg].Sunt amintirile mele.
Acum ma uit la ele,noua generatie de fetite de 13 ani.Si nu mai inteleg.Converse,Vans,Element.Iesiri in cluburi,discoteci.Fara sa fiu o incuiata,dar lucrurile astea nu prea faceau parte din vocabularul meu la acea varsta.Deja sufera din dragoste.Nu le mai aud vorbind despre altceva in afara de baieti si alte lucruri care nu ar trebui sa le ocupe atat mintile lor fragede.Pentru ca asta sunt,niste minti fragede.
Fara sa ma laud,la 13 ani incepeam sa inteleg mai multe,sa fiu mai profunda si mai realista.Efectul cartilor.Si ma uit acum : mi-au facut bine.M-au pus in legatura cu niste oameni absolut de nepretuit.Ar fi multe de zis si aici ...


Si ca o concluzie,vreau sa trag un fel de semnal de alarma.Si zic doar o propozitie.atat[ suna a bunica,dar nu am ce sa fac.] Alegeti-va alte preocupari pentru varsta de 13 ani.O sa vedeti mai tarziu pe propria piele.Suna inspaimantator ? Sorry.Life baby.

Si ca incheiere, concluzia zilei de azi.Citez : " fac asta doar ca sa fiu mai biby.Biby e o stare." [ a vorbit modestia din mine.si totusi nu eu am zis-o.nu ii fac reclama celui care a zis-o ca ... eu stiu cum ma descurc pe urma cu el si cu ego-ul lui. :)) ]

See u later. :)

2 comentarii:

  1. In timp ce noi radeam la glume ei zic doar un simplu LOL
    Ei nu se mai joaca frunza, nici tzarile sau shotron
    Noi jucam leapsa pe coco, ratele si vanatorii
    Noi nu ne jucam fifa ci fotbal in curtea scolii
    Noi jucam lapte gros, turul frantzei, baba oarba
    Ei au altele in cap atunci cand aud de "capra"
    Noi ceream prietenia ei converseaza pe mess
    Ei nu mai rosesc ca noi cand e vorba despre sex
    Noi nu ne duceam in mall ci doar la cofetarie
    Beam tec si mancam din aceeasi farfurie
    Noi nu ne dadeam email noi ne trimiteam scrisori
    Ne dadeam felicitari nu mass-uri de sarbatori
    ..........
    Cand venea ora 5 iesea toata lume-afara
    Si-ncepeam numaratoarea fara sa stim ce inseamna
    Antante dizemane pe dizemane compane antante
    Ne-ascundeam de parintzi sa nu ne vada ca bem apa
    Cand veneam transpirati dup-o noua zi de joaca
    Noi citeam Ciresarii, amintirile lui Creanga
    Adormeam fericiti ascultand povesti pe placa
    Ne uitam la diafilme cu Turtitza Fermecata
    Sandy Bell pentru toti era vedeta preferata
    Era mare sarbatoare cand mancam o ciocolata
    Buna, rea, mica, mare n-avea cum sa nu iti placa...

    RăspundețiȘtergere
  2. ai dreptate butz
    stii c cred io?tot copilu e fascinat de viatza shi liberatea d kre s bucura adolescentzii de 17-18 ani..shi vor shi ei sa fie la fel.asha sunt copiii.ei nu se gandesc k nu le sta bine,k se fac de ras,k nu e sanatos.ei vor sa fe maturi,dar nu constientizeaza faptul k gandirea omului trebuie sa atinga un anumit nivel,k sa ishi ia anumite libertatzi.altfel,n-ar sti c sa fak cu ele
    da copiii din ziua d azi exact asta fac.k o fetitza kre s da cu ruju lu maik-sa knd ea e plekta.shi asha ajung coklari,pitzipoance,curve,gravide de 12 ani,chiulangii..asha s duce tzara d rapa.
    da c sa faci?n-ai c sa le faci
    doar cine are oleak d kp sa s poarte normal,k sa le dea shi lor un exemplu

    RăspundețiȘtergere